כותרת
> C;
1/1
נדל"ן וכלכלה

מכירת מוניות – כיצד קונים מונית בצורה חכמה

כרמיאלי נדל"ן וכלכלהפורסם: 25.01.18 , 15:02ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


מי שקורא את מדורי הכלכלה בחודשים האחרונים, יכול להתרשם שענף המוניות הולך ודועך ובקרוב כבר לא נראה נהגי מוניות על הכביש. מגוון אפליקציות שצצו בשנים האחרונות אודות תחבורה שיתופית כזו או אחרת, יצרו תחושה שאנחנו מתקרבים ליום בו כבר לא יהיה לנהג המונית תפקיד בחברה המודרנית.
זאת כמובן טעות והתרשמות לא נכונה מהמציאות. אומנם נהגי המוניות בכל העולם ובפרט בישראל, יצטרכו להתאים את עצמם למצב החדש אך ספק רב אם הם מקצועם ייעלם מהעולם. הן בגלל שבערים מסוימות, בוודאי ביישובים קטנים, לא יהיה מנוס מלהשתמש בנהגי מוניות לצרכים שונים, והן בגלל שמקצוע של עשרות שנים והרגלים ישנים, לא נעלמים בין רגע.
לכן אנחנו יכולים לראות עדיין חברות שונות שמתמחות בנושא של מכירת מוניות ויש גם מי שקונה אותן. לכאורה היינו יכולים לחשוב, שכל העניין של מכירת מוניות הוא סטנדרטי, איננו שונה ממכירת רכב רגיל. יש בכך משהו, הרי לא מדובר ברכב שונה בהרבה מרכב משפחה או רכב עסקים רגיל, אך מאחר ומדובר בכלי עבודה פשוטו כמשמעו, הוא צריך להיות שונה מאשר כלי רכב אחרים.
לפני שנסביר כיצד קונים מונית בצורה חכמה, חשוב להבהיר כאן נקודה משמעותית. האופציה של מכירת מוניות קיימת אצל חברות רבות, אך מלבד הרכב עצמו, הרי שכל נהג מונית צריך להחזיק גם במספר על מנת שהוא יוכל לשמש כנהג מונית, וכמובן ברישיון מותאם. כלומר רכישת מונית, היא רק שלב אחד בתהליך.
מה צריך לבחון כשקונים מונית?
מאחר ומדובר ברכב עבודה לכל דבר, רכב שנמצא על הכביש למעלה מ-12 שעות, כל הזמן בתנועה, כל הזמן בנסיעות, אז יש כמה דברים שצריך לוודא בטרם מחליטים לקנות מונית אחת ולא אחרת.
ראשית, יש לבדוק שמדובר ברכב שצורך מעט דלק באופן יחסי כמובן. אומנם אנחנו נקבל החזר ממס הכנסה על הוצאות דלק אך אנחנו לא נרצה להגיע למצב שבו כל נסיעה נצטרך למלא דלק. לכן חשוב לבדוק מה כמות הצריכה ואיפה היא עומדת ביחס לכלי רכב אחרים.
שנית, חשוב מאוד לבדוק את אמצעי הבטיחות ברכב. שוב, מי שמשמש כנהג מונית, אמור להיות על הכביש זמן רב, הוא חייב להרגיש בטוח הן בכל מה שקשור לאמצעי בטיחות בזמן הנהיגה, למשל מערכת מובליאיי ואמצעים אחרים, כמו כן הרכב עצמו צריך להיות מאובטח ומוגן מפני פריצות, גם על פי דרישות חברת הביטוח.
שלישית, נוחות. מי שנמצא על ההגה 12 שעות, צריך להרגיש נוח כשהוא יושב ונוהג. לכן חשוב שהמושבים יהיו נוחים, שיהיה מספיק מקום לידיים ולרגליים, שיהיה מקום להניח כוס שתייה, ואמצעים אחרים שיהפכו את הנהיגה לחוויה יייחודית אשר כל נסיעה תהיה מהנה והכי חשובה תהיה נוחה ובטוחה.