רכזי המוגנות הפועלים בתכנית הוכשרו לצורך ביצועה ועוברים ריענון על בסיס קבוע. הרכזים מלווים בהדרכה מקצועית של מנחה צמודה המקיימת קשר ושיתוף פעולה הדוק עם מנהל התכנית, מיכאל גינקר, ועם הצוותים הפדגוגיים.
מספר רכז המוגנות מבית הספר אורט פסגות: "אני משמש כמה שנים בתפקיד ומרגיש משמעותי בצוות בית הספר. תפקידי להגביר את תחושת המוגנות של התלמידים ולסייע בקיומו של אקלים חינוכי מיטבי. אני משמש כמדריך בלתי פורמאלי בתוך המערך הפורמאלי, דמות בוגרת נוספת שנמצאת בכל רחבי בית הספר. אני עוסק במניעת שוטטות, מסייע לתלמידים לחזור למסגרת הלימודים הסדירה על ידי יצירת קשר בטוח במרחב הבית-ספרי להפוגה בעת הצורך".
כיצד נראה סדר יומך?
"אני מקבל את פני התלמידים מדי בוקר, נוכח בהפסקות, מגשר בין מחלוקות ומסתובב ברחבי בית הספר במהלך השיעורים ובהפסקות. לפעמים אני מזהה תלמיד או תלמידה שמתבודדים ולא מתחברים, או שמראים סימני מצוקה ואז אני מעביר את המידע למנהלת ולרכזות. אנחנו עוברים השתלמויות בתחומים שונים הקשורים לתפקיד, לדוגמה לזהות מצוקות, וכן אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם השיטור העירוני בנושאים שונים".