17 דצמבר 2018,יום שני

___
___
___

Twitter icon
Facebook icon
Google+ icon
YouTube icon

רוחניות, מיסטיקה ותחזיות

בכרמיאל והסביבה

גלעד נעמן-פרי: "תקשורת באמצעות מגע ותנועה"

Share

גלעד נעמן-פרי: "תקשורת באמצעות מגע ותנועה"

מטרת המפגשים הינה להעניק חוויה של גיבוש ,הומור ,היכרות עם צדדים אחרים של הקולגות ולימוד תנועות מיוחדות המקלות על מתחים ועוזרות בטיפול בכאבים גופניים שונים באמצעים חווייתיים  ובנוסף , להעניק לכל משתתפת ומשתתף כלים אותם יוכלו ליישם במסגרות נוספות פרטיות שלהן\ם,
כל התנועות נעשות ללא שימוש בכוח! משך כל תנועה הנו אישי\זוגי יש תנועות שאותן נעים לעשות כשלושים שניות ויש תנועות שתעדיפו כשתי דקות, אין משהו שהוא נכון או לא נכון צריך להיות קשובים לגוף, לבת הזוג/בן הזוג, יש לציין שבת/בן הזוג יכולים להיות אח ואחות, סבא ונכד, אמא  ובת, שתי חברות - כל שניים שהם.    
מערך השיעור
1. בת זוג אחת עומדת שעונה על הקיר ,כדור בין שתי השכמות שלה, בת הזוג השנייה מניחה את ידיה על כתפיה ומטה את משקל גופה בעדינות כלפיה.
מטרת התנועה: פתיחת בית החזה. חשיבות פתיחת בית החזה קשורה לשיפור איכות הנשימה והיציבה.
2. אותה עמידה אבל הפעם הכדור מעט יותר גבוה לכיוון העורף ,בת הזוג מטה את משקל גופה כאשר כפות ידיה באותו מיקום, הפעם לאחר שבית החזה נפתח ניתן לעשות תנועות מעגליות לאחור כך שהראש של בת הזוג יטלטל על הכדור.
מטרת התנועה כאן היא פתיחת בית החזה ושחרור של העורף. שחרור העורף הנו חשוב ביותר, זהו אזור נוקשה עקב הצטברות מתח קבועה באזור ובנוסף קשור גם לכאבי ראש. בתנועה הזאת ניתן להשתמש בשני כדורים האחד בין השכמות והשני מאחורי העורף.
3. בת הזוג שעונה על הקיר עם הפנים ,הידיים בקו הכתפיים או גבוה יותר, הישבן מודגש לאחור, בת הזוג עומדת או מאחוריה או לצידה ומחליקה את כפות הידיים לאורך הגב משני צדי עמוד השדרה מהשכמות ועד הגב התחתון.
מטרת התנועה יצירת תחושה נעימה בגב. ניתן גם במקום להחליק לתת טפיחות קלות עם כפות הידיים בחלקן הפנימי הצד של הזרתות.
4. אחת מבנות הזוג יושבת שעונה לאחור על כיסא, כדור בין שתי השכמות, בת הזוג השנייה  עומדת כשהאגן צמוד לכיסא. ,בשביל לוודא שבת הזוג לא תעוף לאחור. חשוב במיוחד כשעושים את זה עם ילד או גבר עם אישה, ואז מושכים את הכתפיים לאחור.
מטרת התנועה :פתיחת בית החזה.
5. אחת מבנות הזוג שוכבת על המזרון רגליים ישרות וידיים ישרות צמודות לאוזניים, בת הזוג יושבת מאחוריה ואוחזת את ידיה באזור שורש כף היד  ואז נשענת בעדינות לאחור עם משקל הגוף.
מטרת התנועה כאן היא הארכה ושחרור הגב, ניתן בהמשך לצרף אדם שלישי שיאחז ברגליים ואז השחרור הוא גדול יותר. אם אוחזים ברגליים כדאי להיות בתנוחת כובסת .
6. בת הזוג שוכבת על הגב כדור בין שתי השכמות, נקודת המוצא של השוכבת היא שכתפיה מעט באוויר ונוח  לה להשעין את הראש על הכדור ,הערה: אם לא נוח ניתן להוסיף עוד כדור שיהיה מתחת לראש, בת הזוג יושבת על ברכיה מאוד קרוב לראשה של בת הזוג   
ומניחה את שתי ידיה על הכתפיים. אצבעות כפות הידיים פונות החוצה. לאט מרימה את האגן ולוחצת את הכתפיים של בת הזוג השוכבת לכיוון הרצפה .
מטרת התנועה: פתיחת בית החזה.
בהמשכה של אותה תנועה ניתן גם ליצור תנועה מעגלית על הכתפיים פעם על ימין ופעם על שמאל ולגרום לראש של בת הזוג לנוע מצד לצד.
מטרה: שחרור המתח בצוואר/עורף. רצוי ליצור באמצעות האמות ע"י קירובן מעט לראש של בת הזוג תמיכה והגבלה של סיבוב הראש של בת הזוג.
7. בת הזוג יושבת על ברכיה מורידה את הראש לכיוון המזרון ואת האמות מניחה על המזרון ברוחב גדול, בת הזוג השנייה יושבת על הברכיים קרוב לראשה של בת הזוג ומניחה את כפות ידיה משני צדי עמוד השדרה ואז מחליקה את כפות הידיים מהשכמות ועד לקו של הישבן/גב תחתון, בחזרה רצוי מאוד לחזור " צעידה" של כפות הידיים .מטרה, הנאה ושחרור של הגב. אפשר גם לשכב בתנוחה עוברית על הצד למי שלא נוח לשבת על הברכיים. ניתן גם להוסיף עיסוי באזור השכמות בדרך הנוחה לכן.
8. בת הזוג שוכבת על הגב הברכיים כפופות באוויר ,חברתה יושבת על כיסא מולה כשהכיסא צמוד לקיר ,בזהירות להניח את כפות הרגליים על שוקי בת הזוג השוכבת ואז ללחוץ בזהירות את השוקיים לכיוון הבטן , כדאי לשוכבת לנשוף (הוצאת אוויר) בשלב זה. דרך נוספת היא ללחוץ כל פעם ברגל אחרת, כאילו מדוושים על אופניים. אם ישנם אנשים הסובלים מבעיות ברכיים מומלץ  להניח את כפות הרגליים בחלק האחורי של הירך של בת הזוג  ולנסות את שני האופנים שהוזכרו קודם.
מטרת התנועה: שחרור נהדר לגב התחתון
9. בת זוג אחת שוכבת על הגב ידיים פרושות לצדדים, כדור מתחת לישבן וכפות הרגליים אל מול התקרה, חברתה עומדת מולה כשכפות הרגליים של השוכבת מונחות על בטנה, העומדת עומדת בפישוק קל, ברכיים כפופות ואוחזת ברכות את כפות רגליה של השוכבת ואז מניעה את האגן שלה מצד לצד. בשלב מורה להיות הזה תנועה אצל השוכבת של הנעת אגן. בהמשך ניתן להוסיף גם לחיצות עדינות על כפות הרגליים.
מטרת התנועה: שחרור והנאה.
 
אם יש לכן/ם שאלות לגביי תנועה מסוימת או הבהרה אחרת אשמח לשוחח אתכם  בטלפון 0524772052

אתר של להיות בתנועה בהנהלת גלעד נעמן - פרי לחצו כאן 

הוסף תגובה