22 יוני 2018,יום שישי

___
___
___

Twitter icon
Facebook icon
Google+ icon
YouTube icon

טכנולוגיה ותקשורת

בכרמיאל והסביבה

קידום אורגני או קידום ממומן?

Share

קידום אורגני או קידום ממומן?

מערכת הפורטל


עסקים רבים עובדים שעות על גבי שעות מול משווקים על מנת לתכנן, לבנות, ליצור ולעצב את התוכן שלהם. אולם רק מעטים מהם נוחלים הצלחה ומאמצי השיווק שלהם נושאים פרי. מה ההבדל ביניהם לבין אחרים? במילה אחת: קידום. ישנם שני סוגים עיקריים של קידום האחד הוא אורגני והשני ממומן. מה יותר כדאי ולמי? והאם מומלץ לשלב בין שני הסוגים? ריכזנו עבורכם כמה מהדברים שחשוב לדעת על קידום אתרים.

טובים השניים מן האחד

אחד הכללים של שיווק בעידן האינטרנט הוא שאי אפשר לשקוט על השמרים. כלומר אי אפשר לבנות תוכן, להעלות אותו לאתר או לפרסם במדיה החברתית ולהמתין בסבלנות. על מנת שהתוכן בו השקעתם מאמצים יעשה את עבודתו נאמנה וישיג את המטרות שהצבתם לעצמכם, עליכם לנקוט בשתי דרכים, האחת היא קידום אורגני והשנייה היא קידום בתשלום (או במילים אחרות פרסום בגוגל). כאמור, לשתי השיטות יש יתרונות וחסרונות ולכן כאשר משלבים אותן יחדיו אפשר למקסם את ההצלחה ולהגיע לתוצאות הרצויות.

העבר לעומת ההווה

כדי להגדיל את הרווחים והמכירות קודם כל יש להגדיל את התנועה לאתר ולשפר את הנראות שלו. המשמעות היא שעל האתר להופיע במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח. אם בעבר היה אפשר להסתפק רק באופטימיזציה של האתר ושל התוכן, כיום אין כך הדבר, שכן הרשת משתנה ללא הרף. הנוף של המדיות החברתיות מתפתח, רשתות חברתיות מסוימות עולות לגדולה ואחרות "נופלות", מה גם שהרשתות השונות משפרות את הפלטפורמות שלהן בתדירות. לכן צריך תמיד להיות עם היד על הדופק ולבנות אסטרטגיות שיווקיות שעובדות, בהתאמה אישית לעסק ומאפייניו הספציפיים.

קידום אורגני – האם הוא מספיק?

כיום אפשר בבטחה לומר שהמדיות החברתיות אינן כוללות רק שיחות ותוכן, הן פועלות כערוץ מבוסס לרכישת לקוחות חדשים, שיווק ושימור לקוחות קיימים. יותר מכך, הרשתות השונות "מבינות" כי יש להן כוח שיווקי גדול והן פועלות כדי להגיש למשתמשים עולם תוכן המתאים להעדפות אישיות, תחומי עניין, גיל, מין, מקום מגורים ועוד קריטריוני פילוח שונים ומגוונים. כתוצאה מכך הטווח אליו ניתן להגיע בצורה אורגנית הולך ומצטמצם ויש לעשות שימוש בערוצים בתשלום כמו למשל פרסום בגוגל, כדי להתקדם.

לשלב או לא לשלב, זאת השאלה?

אם זו השאלה שאתם שואלים את עצמכם התשובה היא לשלב בין שני העולמות, ללא כל ספק. קידום אורגני עובד אולם הוא דורש זמן, עבודה, המון השקעה מה גם שאין מתכון מנצח או הבטחה שהמאמצים אכן יישאו פרי. אתם יכולים לפרסם תוכן איכותי אך אין שום ערבון לכך שהתוכן יגיע לאנשים הנכונים. קידום ממומן גם הוא מספק תוצאות אולם לאחר תקופת התשלום שהוגדרה התוכן יהיה לא רלוונטי וזהו חסרונו העיקרי. עם זאת קידום ממומן יפיץ את התוכן שלכם באופן ממוקד, לקהל יעד מפולח והכל תוך שימוש באמצעי מעקב ובקרה המאפשרים לבדוק שאסטרטגיית השיווק שנבחרה אכן עובדת.

נסכם: יש להמשיך להשקיע בתכנון, יצירה ועיצוב תוכן שיניע לפעולה ויגדיר את המותג שלכם כאיכותי. אולם מומלץ לשלב גם קידום ממומן כדי שהתוכן הזה אכן יגיע לאנשים הנכונים ובכך יגדיל את התנועה לאתר וכן את המכירות והרווחים.

 

הוסף תגובה

randomness