22 יוני 2018,יום שישי

___
___
___

Twitter icon
Facebook icon
Google+ icon
YouTube icon

חדשות

בכרמיאל והסביבה

בלעדי: חייל בא לעזרת גמלאית שכמעט הורדה מהאוטובוס בגלל עודף

Share

בלעדי: חייל בא לעזרת גמלאית שכמעט הורדה מהאוטובוס בגלל עודף

פורטל כרמיאלי
ביום א' עלתה מריה תושבת כרמיאל, על קו 3 ולטענתה נהג אגד סירב לקבל ממנה שטר 100 ₪ בטענה שאין לו עודף, שלח אותה לקושש עודף מהנוסעים ואף איים להורידה. חייל צעיר בא לעזרתה ושילם את מלוא הסכום. דובר אגד: אמנם החוק עם הנהג, אך סביר כי הנהג יפעיל שיקול דעת. בכל מקרה חסר לנו מידע.
אוטובוס אגד
מריה שטיינפרס, גמלאית מבוגרת תושבת כרמיאל, נוהגת לרדת מביתה שרבין בכל יום א' להתנדב בסניף ביטוח לאומי שבקניון כיכר העיר. השנה מריה התאלמנה מבעלה, וצער כבד נפל עליה. שכנתה שולה שנאור; שהביא בפנינו את הסיפור,  מספרת כי הם היו זוג לבבי ומחובר מאוד שכל השכונה העריצה.
כדי להגיע ממקום למקום ברחבי העיר, מריה משתמשת בתחבורה ציבורית שם היא משלמת מחיר נוסע של גמלאים (מדובר במחיר זעום יחסית).
מריה סיפרה לנו את צדה בסיפור: "כאשר סיימתי את ההתנדבות בביטוח לאומי, עליתי על קו 3 הנוסע לכיוון קניון לב כרמיאל. היה ברשותי כמה שקלים בודדים שלא הספיקו לנסיעה. כשהושטתי שטר של 100 ₪ לנהג, הוא כעס שאין לו עודף ושלח אותי לחפש עודף בין הנוסעים". מריה אישה מבוגרת וודאי אתם מבינים כמה קשה עבורה לעבור בין הנוסעים לבקש עזרה, מה גם שהיא הובכה נורא. "הנהג אמר לי שאם אין לי עודף, מבחינתו אני יכולה לרדת מהאוטובוס". כל הסיטואציה הזאת מול הנוסעים הייתה מאוד לא נעימה, ומריה כבר חשבה לרדת מהאוטובוס. למזלה הרב נחלץ לעזרתה חייל צעיר שפנה לנהג וגער בו. "החייל שאל את הנהג למה 'מה? אתה רוצה לגרש אותה מהאוטובוס? והנהג ענה לו בקרירות 'היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה'. החייל לא חשב פעמיים, הוציא מכיסו כסף ושילם על חשבונו את ההפרש. פניתי אליו וביקשתי את שמו ומספר הטלפון והוא חייך אליי ואמר 'זה ממש לא חשוב, לא צריך כלום' הרגשתי אסירת תודה כלפיו" כל שהיא זוכרת, הוא שמדובר בחייל עם כומתה ירוקה.
חשוב לציין כי זאת גרסתה של מריה, ובשל מחסור בפרטים (שעת נסיעה, שם נהג, לוחית רישוי..) לא היה ביכולתנו להביא את סיפורו של הנהג למקרה.

בכל מקרה; מריה רוצה להוקיר לחייל תודה, שממנו היא התרגשה עד מאוד. אנו פונים למי שהיה באירוע או שמע על הסיפור לפנות/להפנות אלינו.

פנינו למחלקת הדוברות של אגד, וראוי לציין שקיבלנו מענה ישיר ומהיר על אף המחסור בפרטים מדויקים. להלן תגובת רון רטנר, דובר אגד:
"הצטערתי לשמוע על המקרה ואילו היו מובאים לידיעתי פרטי האירוע המלאים, כולל שעה מדויקת של האירוע, הייתי פועל לאיתור הנהג ולשמיעת גרסתו על מנת לברר את נסיבות המקרה.
ראוי לציין, כי תקנות התעבורה אינן מחייבות נהגי רכב ציבורי להחזיר עודף בכל מקרה אלא רק משטרות שהם עד פי 10 מעלות כרטיס הנסיעה. במקרה זה על הנהג מוטלת החובה לפרוט שטרות בערך של 20 ש"ח בלבד וייתכן, כי סירובו לפרוט שטר של 100 ש"ח נבע ממחסור בעודף או הפעלת שיקול דעת שמטרתה לשמור על מלאי עודף זמין להמשך הנסיעה.
יחד עם זאת, בשל העובדה כי מדובר באזרחית ותיקה, אני סבור שבמקרים מסוג זה יש להפעיל שיקול דעת ולפעול בדרך שירותית יותר על מנת להקל על אוכלוסייה זו את השימוש בתחבורה ציבורית".
קטגוריה: 

הוסף תגובה

randomness